Geolokalizacja płatności – co to jest?

17 czerwca 2018

W dosłownym rozumieniu geolokalizacja to określenie fizycznego położenia obiektu. Do niedawna pojęcie to kojarzyło się głównie z GPS-em. Okazuje się jednak, że geolokalizacja ma też swoje zastosowanie w systemach płatności online. Chodzi tu o weryfikację źródła płatności według lokalizacji geograficznej. Główną zaletą tego innowacyjnego rozwiązania jest znaczne ułatwienie realizacji obowiązków podatkowych. Warto jednak dodać, że usługa jest również przydatna do szerokich działań marketingowych oraz badań rynku, wykonywanych przez sprzedawcę.

Funkcjonalność geolokalizacyjna została opracowana w odpowiedzi na potrzeby różnych serwisów, które sprzedają np. produkty cyfrowe i bardzo ważna jest dla nich znajomość miejsca, z jakiego dokonano płatności. W celu uzyskania danych lokalizujących źródło płatności, wystarczy dodatkowa usługa, jaką jest obsłużenie specjalnych parametrów, które do sklepu przekazywane są przez pośredników płatności online, jak Dotpay.

Do czego służy to rozwiązanie?
Geolokalizacja płatności służy głównie do statystyk. Właściciele sklepów internetowych, w których użytkownik może się logować, będą mogli dodać jego adres IP w bazie danych i szybko go zlokalizować. W ten sposób e-przedsiębiorcy zyskują możliwość dokonania szczegółowej analizy, z jakich krajów mają najwięcej odwiedzających lub który kraj robi u nich najczęstsze i największe zakupy. Dzięki takim rozwiązaniom strona sklepu internetowego będzie bardziej interaktywna pod kątem lokalizacji. Otóż sklep internetowy może pokazać automatycznie różne waluty dla osób odwiedzających sklep z różnych krajów, co znacznie ułatwia jego funkcjonowanie na międzynarodowym rynku i pozwala zdobyć szerszą klientelę.

O czym jeszcze warto wiedzieć?
Otóż geolokalizacja to bardzo użyteczne narzędzie, szczególnie w takich sytuacjach, kiedy strona danego e-sklepu posiada kilka wersji w subdomenach dedykowanych na dany kraj. Otóż na rynku e-commerce istnieją sklepy, które posiadają osobną stronę dla klientów z USA oraz osobną dla tych z Europy. Kiedy kupujący z Europy wejdzie na amerykańską domenę, może automatycznie zostać przekierowany na właściwą wersję. Możliwości jest jednak znacznie więcej i tak np. na mapie może pokazać się najbliższy oddział firmy, bazując na lokalizacji użytkownika. Kolejne funkcjonalne zastosowanie geolokalizacji to wyświetlenie strony w odpowiednim języku, zależnym od lokalizacji użytkownika. Przecież nie każdy obcokrajowiec odwiedzający polską stronę zna nasz język i wie, jak go szybko zmienić. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu możemy zrobić to za niego. Właśnie na takie udogodnienia zwracają uwagę współcześni e-konsumenci, którzy preferują sklepu działające szybko, sprawnie i intuicyjnie.

 

To może Cię zainteresować