Jak kreować pozytywne doświadczenia zakupowe w e-commerce

1 Czerwiec
2016

E-commerce to branża wielkich możliwości i równie dużej konkurencji. Tutaj liczy się nie tylko zainteresowanie i przyciągnięcie do siebie szerokiego grona odbiorców, ale również zatrzymanie ich przy sobie tak, aby stali się stałymi klientami naszego sklepu. Dlatego tak istotne jest kształtowanie pozytywnych doświadczeń zakupowych. Wierny klient jest przecież dzisiaj na wagę złota. Jakie czynniki mogą sprawić, że konsument po dokonaniu zakupów, wróci jeszcze kiedyś ponownie do naszego sklepu?

Wsparcie procesu zakupu

Klient na żadnym etapie dokonywania zakupów nie może zostać pozostawiony sam sobie. Powinien czuć, że ma wsparcie ze strony systemu. Pomoże w tym z pewnością funkcjonalna strona internetowa. Musi ona ułatwiać dokonywanie zakupów, począwszy od etapu przeglądania oferty, poprzez wyszukiwanie konkretnych produktów, wypełnianie formularza zamówienia, po dokonywanie płatności. Jakie elementy interfejsu sklepu internetowego są dla klientów najważniejsze? Wyszukiwarka, która posiada opcję wyszukiwania zaawansowanego, odpowiednio skategoryzowane produkty, właściwie przygotowany dział FAQ, który odpowie na wszystkie podstawowe wątpliwości kupujących, system pomocy dostępny z każdego poziomu interfejsu, prosty i czytelny formularz zamówienia. Wszystkie te elementy mogą sprawić, że dokonywanie zakupów będzie łatwiejsze oraz szybsze.

Przyjazne systemy e-commerce

Przyjazny system e-coomerce to taki, który zapewnia wysoki poziom obsługi klientów. Serwis sklepu internetowego, poza tym, że powinien być łatwy w użytkowaniu, powinien zapewnić wszechstronne wsparcie konsumenta. Do podstawowych kryteriów jakości obsługi należą szybkie odpowiedzi na wszelkie pytania ze strony użytkownika i szybkie reakcje na podejmowane przez niego czynności. Jedną z podstawowych cech systemu e-commerce powinna być także jego stabilność, czyli brak nieprzewidzianych reakcji ze strony systemu.

Personalizacja

Oczywiście każdy klient sklepu internetowego powinien być traktowany w taki sam sposób. Musi natomiast poczuć się tak, jakby był najważniejszy. Dobrym sposobem na kształtowanie pozytywnego wizerunku i zainteresowania sklepem jest wysyłanie zarejestrowanym klientom Newslettera, z bieżącą ofertą oraz najważniejszymi promocjami. Dla stałych klientów warto przewidzieć nagrody w postaci specjalnych rabatów czy darmowej dostawy.

O bezpieczeństwie zakupów internetowych

Dla osób dokonujących zakupów w sklepie online niezwykle istotne jest poczucie bezpieczeństwa. Na stronie sklepu powinny znajdować się dane adresowe oraz numery telefonu. Oczywiście samo umieszczenie ich na stronie sklepu nie wystarczy. Żadna wiadomość, czy to mailowa czy telefoniczna ze strony użytkownika nie powinna pozostać bez odpowiedzi. Do obowiązków sklepu należy również zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa transakcji. 

 

To może Cię zainteresować