E-commerce - w co inwestować, aby rozwinąć swój sklep internetowy?

6 Lipiec
2016

W Polsce funkcjonuje już ponad 20 tys. sklepów internetowych. Nowe powstają, jak grzyby po deszczu. Nie wszystkie z nich osiągają jednak sukces. Część po prostu znika, nie prowadząc działalności dłużej, niż 5 lat. Jakie kroki należy, więc podjąć, aby nasz sklep rozwijał się w dobrym tempie? W co warto inwestować prowadząc działalność handlową w sieci?

Postaw na marketing!

Nawet najlepszy sklep, sprzedający produkty najwyższej jakości, po najniższych cenach nie jest w stanie osiągnąć sukcesu bez skutecznych działań marketingowych. Hasło „reklama dźwignią handlu” dotyczy nie tylko handlu w wydaniu tradycyjnym. Intensywnej promocji wymaga również e-handel, choć wielu przedsiębiorców stawiających swoje pierwsze kroki w branży e-commerce zdaje się o tym zapominać. W budżecie sklepu internetowego wydatki na marketing powinny zajmować jedną z ważniejszych pozycji. Im bardziej rozwija się sklep, tym budżet marketingowy powinien być większy. Nie powinniśmy popełniać błędu polegającego na zaprzestaniu inwestycji związanych z promocją w momencie, gdy sklep rozwinął już swoją działalność. Może to doprowadzić do zastojów w sprzedaży. Ich dłuższe utrzymywanie się to prosta droga do upadku firmy. Zastanówmy się. Nawet największe marki o światowym zasięgu inwestują ogromne środki w promocję. Ich właściciele doskonale zdają sobie sprawę z tego, że zaprzestanie działań marketingowych oznacza, że wyniki stają w miejscu… po czym zaczynają gwałtownie spadać.

Zwróćmy szczególną uwagę na pozycjonowanie strony sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Istnieje szereg sposobów na to, aby nasza strona zajmowała wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Oczywiście nie musimy być specjalistami od pozycjonowania. Wystarczy jednak zwrócić się do jednej z profesjonalnych firm zewnętrznych, aby poprawić swoje wyniki. Nie da się ukryć, że jest to spora inwestycja, jednak warto zająć się tym na poważnie.

Zadbaj o nowoczesne systemy płatności!

Przeciętny klient sklepu internetowego oczekuje dziś maksymalnego skrócenia ścieżki zakupowej. Powinniśmy, więc dostarczyć mu nowoczesnych narzędzi, które usprawniają i przyspieszają realizację zamówienia. Systemy szybkiej płatności, pozwalają wyeliminować wiele z czynności, których wymagają płatności tradycyjne. Najlepszym przykładem jest wypełnianie formularza przelewu. Systemy płatności elektronicznej w sposób automatyczny wypełniają za nas formularz płatności, co oczywiście nie tylko przyspiesza transakcję, ale uwalnia ją również od ryzyka popełnienia błędów. Dzięki nim możemy dokonać zamówienia i zrealizować płatność jednym kliknięciem. Dla ceniących wygodę zakupów internetowych to argument nie do przebicia.

Ogromną zaletą nowoczesnych systemów płatności jest także bezpieczeństwo dokonywanych transakcji. Wiele osób rezygnuje z zakupów online, ponieważ obawia się utraty swoich pieniędzy. Tyle mówi się przecież obecnie o przypadkach oszustw internetowych i kradzieży poufnych danych. Każdy system dopuszczony przez Komisję Nadzoru Finansowego, jako Instytucja Płatnicza posiada stosowne certyfikaty bezpieczeństwa. Klienci sklepu, który z niego korzysta mają, więc gwarancje, że środkom zgromadzonym na ich kontach bankowych nic nie grozi. 

 

To może Cię zainteresować