Opcja ratalna w sklepach internetowych

20 Styczeń
2018
Coraz częściej robimy zakupy w sieci, ze względu na ich wygodę, szybkość i łatwość. Entuzjastów kupowania online przybywa tak szybko, że rynek e-commerce stał się jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Skutkuje to również wysoką konkurencją pomiędzy e-przedsiębiorcami, którzy walczą ze sobą o zaufanie klientów. Pośredniczące w sprzedaży serwisy płatności online, jak Dotpay, pracują więc nad tym, aby zakupy w sieci uczynić jeszcze łatwiejszymi i wygodniejszymi dla konsumentów. Właśnie z tego powodu na rynku e-commerce pojawiło się rozwiązanie ratalne.

Niejednokrotnie byliśmy sytuacji, gdy w ofercie danego e-sklepu widzieliśmy rzecz, którą chętnie byśmy kupili, jednak w danym momencie nie pozwalały nam na to fundusze. Dzisiaj wydatków mamy na prawdę wiele i nie zawsze jesteśmy w stanie zapłacić za interesujący nas produkt na raz całej sumy. Jak inaczej wyglądałaby sprawa, gdybyśmy mogli płacić w ratach. Otóż teraz możemy pozwolić sobie na spokojne planowanie wydatków. W odpowiedzi na nasze konsumenckie potrzeby wprowadzono możliwość płacenia w ratach za produkty i usługi w sklepach internetowych. 

Większa wygoda dla klientów
Opcja ta oznacza dla konsumentów same korzyści. Dostają oni możliwość korzystania z towaru, za który mogą zapłacić w ciągu następnych tygodni czy też miesięcy, bez konieczności podpisywania -stosu dokumentów. System ratalny jest obecnie wdrażany przez coraz większą liczbę e-sklepów, które współpracują z serwisami płatności online, jak Dotpay. Całość wygląda tak, że klient sklepu korzystającego z usług Dotpay, może zrobić zakupy za pomocą opcji „płatności odroczonej”. Wówczas to Dotpay płaci danemu sklepowi wymaganą należność. E-konsument otrzymuje określony czas na uregulowanie zaległości. Warto zaznaczyć, że przez cały ten okres bank nie nalicza żadnych odsetek. Co więcej, użytkownik może zapoznać się z zakupioną rzeczą i zwrócić ją, jeśli nie będzie spełniała jego wymagań.

Odpowiedź na aktualne potrzeby
Metodę tę wprowadzono w odpowiedzi na potrzeby stale rosnącej grupy e-konsumentów, którzy regularnie nabywają produkty i usługi w sieci. Dzisiejsi użytkownicy domagają się od e-sklepu nie tylko większej wygody, ale również elastyczności uwzględniającej zmienną sytuację finansową klientów. Jest to również duży komfort dla przedsiębiorców, którzy zyskują stałą bazę zaufanych klientów. W końcu konsument, który nie może na raz zapłacić za dany produkt, najpewniej nigdy by go nie nabył, gdyby nie możliwość rozłożenia zakupu na raty. Gdy dany sklep umożliwia taką opcję, klient chętnie do niego wróci.

To może Cię zainteresować