Własny sklep internetowy - jak zacząć? Część 1

11 Czerwiec
2016

Założyć własny sklep internetowy może dziś każdy. Aby jednak odniósł on sukces, trzeba się sporo napracować. Przedstawimy dziś drogę, jaką musi przejść każdy, kto marzy o własnym internetowym biznesie. Pracę nad stworzeniem sklepu internetowego z prawdziwego zdarzenia podzieliliśmy na 10 etapów. W tej części artykułu prezentujemy pierwsze 5 z nich.

Etap 1. Analiza rynku

Analiza rynku jest niezbędna, aby nasze produkty znalazły grono odbiorców. Zastanówmy się, więc, co chcemy sprzedawać. Sprawdźmy, jak wygląda konkurencja w danej branży. Czy towary, które będziemy oferować wyróżniają się na rynku? Unikajmy zbyt szerokich kategorii produktów. Znajdźmy raczej niszę i postarajmy się zbudować wokół niej krąg odbiorców.

Etap 2. Stworzenie biznesplanu

Dobry plan w biznesie to podstawa. Nie da się przeprowadzić takiego przedsięwzięcia, jak założenie sklepu internetowego na tzw. „hura”. Rozpiszmy, więc dokładnie nasze cele i założenia i postarajmy się umieścić je w czasie. Skupmy się na wyliczeniu kosztów zarówno tych stałych, jak utrzymanie magazynu czy zatrudnienie pracowników, jak i zmiennych np. reklamacje lub dodatkowe akcje promocyjne. Powinniśmy również zdecydować, przez jak długi czas jesteśmy w stanie dokładać do biznesu. Musimy, bowiem liczyć się z tym, że nie od razu zacznie on przynosić zyski.

Etap 3. Stworzenie nazwy

Chwytliwa i oryginalna nazwa sklepu to jego bardzo istotny element. Coś, co sprawi, że sklep zaistnieje w świadomości potencjalnych klientów. Od nazwy zależy także wybór właściwej domeny. Musimy, bowiem określić czy nazwa domeny powinna zawierać nazwę sklepu. A może lepsze będą słowa kluczowe dla danej branży? Przed ostatecznym zdecydowaniem się na nazwę musimy sprawdzić czy posiada ona powiązaną z nią domenę z końcówką .pl lub com.pl. Odpowiednia nazwa ułatwia również późniejsze pozycjonowanie strony.

Etap 4. Rejestracja sklepu

Sklep internetowy tak, jak każdą inną firmę należy zarejestrować, jako działalność gospodarczą. Na stronie http://firma.gov.pl znajduje się specjalny formularz. Po wprowadzeniu do niego danych personalnych oraz informacji dotyczących działalności firmy wygenerowany zostanie formularz CEIDG-1. Należy wysłać go drogą elektroniczną lub wydrukować i złożyć w odpowiednim urzędzie gminy.

Etap 5. Zadbaj o formalności

Po zarejestrowaniu firmy mamy przed sobą kilka zadań, które są niezbędne, aby sklep ruszył z miejsca. Należą do nich przede wszystkim:

- wykonanie pieczątki,

- założenie konta w banku,

- wybranie formy opodatkowania w urzędzie skarbowym,

- ustalenie zasad wystawiania faktur i paragonów,

- zakup oprogramowania do fakturowania oraz kasy fiskalnej.

W ten sposób znajdujemy się w połowie drogi. W kolejnej części artykułu przedstawimy kolejne 5 etapów zakładania sklepu internetowego. 

 

To może Cię zainteresować